تبلیغات
تمنای ظهور - مطالب تیر 1392
Slide 1 Slide 2 Slide 3
منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
صفحات مجزا
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

ساخت كد صوتی آنلاین

مهدویت امام زمان (عج) .
معبر سایبری فندرسک
.
ابر برچسب ها





خدمات حضرت خدیجه(س)

حضرت خدیجه علیهاالسلام در 24 سال زندگی مشترک با پیامبر گرامی اسلام، خدمات بسیاری برای آن بزرگوار و دین اسلام انجام داد. حمایت‏های مالی، روحی، عاطفی از حضرتمحمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله ، تصدیق و تأیید پیامبر در روزگاری که هیچ کس تأییدش نمی‏کرد و یاری ایشان در برابر آزار مشرکان، گوشه‏هایی از این خدمات ارزشمند است. حضرتخدیجه علیهاالسلام پس از ازدواج با پیامبر، دارایی‏اش را به ایشان بخشید تا آن را هرگونه می‏خواهد مصرف کند. رسول گرامی اسلام در این زمینه می‏فرماید: «هیچ ثروتی به اندازه ثروت خدیجه علیهاالسلام برای من سودمند نبود».

حضرت خدیجه علیهاالسلام ، این بانوی بزرگوار نه تنها از عمق جان به رسالت پیامبر ایمان آورد، بلکه او را در برابر سختی‏ها و تکذیب مشرکان و بدخواهان یاری داد. تا زنده بود، اجازه نداد آزار و شکنجه مشرکان بر رسول خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله سخت آید. هنگامی که رسول الله صلی‏الله‏علیه‏و‏آله با باری از مصیبت و اندوه به خانه می‏آمد، خدیجه او را دلداری می‏داد و نگرانی را از ذهن و خاطرش می‏زدود. 

منزلت حضرت خدیجه (س) نزد پیامبر(ص)

پیامبر پس از خدیجه تا آخر عمر ایشان را فراموش نکرد و هر از چند گاهی از او تقدیر و تمجید می‏کرد. عایشه گفته است: «رسول خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم از خانه بیرون نمی‏رفت مگر این که به نوعی از خدیجه یاد می‏کرد و از وی به نیکی ستایش می‏نمود. روزی او را به یاد آورد. رشک و حسد وجودم را فرا گرفت. گفتم آیا او بیش از یک پیرزن بود؟ خداوند زن بهتری به تو عطا فرموده است. پیغمبر خشمگین شد. آن گاه فرمود: سوگند به خدا، پروردگار بهتر از او را به من نداد. او به من ایمان آورد در هنگامی که مردمان به من کفر می‏ورزیدند. و از او به من فرزندانی عطا کرد در حالی که مرا از فرزندانِ دیگر زنان محروم نمود». عایشه گفت: «با خود گفتم دیگر هرگز خدیجه را به بدی یاد نخواهم کرد». 

مقام خدیجه در بهشت

از فضیلت‏های حضرت خدیجه علیهاالسلام ، مقامی است در بهشت که از سوی خداوند به ایشان وعده داده شده است. پیامبراکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله نیز بارها این مسئله را به خدیجه بشارت می‏داد و می‏فرمود: «در بهشت، خانه‏ای داری که در آن رنج و سختی نمی‏بینی.» امام صادق علیه‏السلام نیز می‏فرماید: هنگامی که خدیجه وفات یافت، فاطمه خردسال بی‏تابی می‏کرد و گرد پدرش می‏گشت و سراغ مادر را از او می‏گرفت. پیامبر از این حالت دخت کوچکش بیشتر محزون می‏شد و دنبال راهی بود تا او را آرام کند. فاطمه همچنان بی‏تابی می‏کرد تا اینکه جبرئیل بر پیامبر نازل شد و فرمود: «به فاطمه سلام برسان و بگو مادرت در بهشت خانه‏ای کنار آسیه، همسر فرعون و مریم، دختر عمران نشسته است.» هنگامی که فاطمه این سخن را شنید، آرام گرفت و دیگر بی‏تابی نکرد. 

وفات خدیجه (س)

خدیجه در سن 65 سالگی در ماه رمضان سال دهم بعثت در خارج ازشعب ابوطالب جان به جان آفرین تسلیم کرد . پیغمبر خدا (ص)شخصا خدیجه را غسل داد ، حنوط کرد و با همان پارچه‏ای که جبرئیل‏از طرف خداوند عزوجل برای خدیجه آورده بود ، کفن کرد . رسول‏خدا (ص) شخصا درون قبر رفت ، سپس خدیجه را در خاک نهاد وآنگاه سنگ لحد را در جای خویش استوار ساخت . او بر خدیجه اشک‏می‏ریخت ، دعا می‏کرد و برایش آمرزش می‏طلبید . آرامگاه خدیجه درگورستان مکه در «حجون‏» واقع است .

رحلت‏ خدیجه برای پیغمبر (ص) مصیبتی بزرگ بود ; زیرا خدیجه‏یاور پیغمبر خدا (ص) بود و به احترام او بسیاری به حضرت محمد(ص) احترام می‏گذاشتند و از آزار وی خودداری می‏کردند .


حوزه نت



برچسب ها :
وفات حضرت خدیجه (س) , 

موضوع :
قرآن و احادیث ,  رمضان , 
دیشب بود... همین شب جمعه ی خودمون..... تو دلم حس کردم          من منتظر نیستم
شده 1 بار با خودت رو راست باشی؟  با خودت حرف بزنی؟ خودمونیه خودمونی ؟  دیشب ازاون شب ها بود
وقتی منتظر 1 مهمون عزیز هستی قبلش چه کارایی می کنی؟ خودتو  آماده میکنی..خونه ات رو آماده میکنی.. لباس مناسب می پوشی
اما حالا خداییش این همه گفتم منتظرم منتظرم... واقعا منتظرم؟
کسی که منتظر 1 عزیزه واقعا روزش که شروع میشه لحظه شماری می کنه تا عزیزش رو  ببینه
به فکر لحظه ایه که عزیزش رو می بینه
چند تا شب جمعه گذشت و ما اینجوری بودیم...یعنی ما نه ! من... خودمو میگم.
شد واقعا بشینی 1 لحظه تصور کنی امام عزیزت امشب ممکنه بیاد؟ از خودت بپرسی واقعا آماده هستی؟
نگاه کن .. خوب نگاه کن ... ببین توی خونه ات اندازه ی 1 سجاده جا برای امام زمان ات هست؟
چقدر توی اوج خوشی هات به یاد آقا و سرور ات بودی؟
چقدر سعی کردی زمینه ساز ظهورش بشی؟صبح های جمعه ای  که از خواب بلند شدی اصلا یادت هم بود که امروز 1 روزه خاصه؟
.
.
نه حالا که خوب میشینم و فکر میکنم شاید منتظر واقعی نبودم  مولا جانم
یادم رفت هدفم چی بود. نمیدونم اگه واقعا امروز بیای چیزی برای آماده کردن دارم یا نه؟
حرفی برای گفتن ... پایی برای رفتن ... همتی برای بودن دارم یا نه؟
شاید فقط 1 چیز داشته باشم ... شرمندگی 
شرمندتم  عزیز زهرا(س)
دعا کنید برام  نه فقط برای من ، برای همه مون که با معرفتتون  انس بگیریم و منتظر واقعی باشیم.

شرمنده ام  آقای من..پدر بزرگوار من. خیلی ... خیلی

اللهم عجل لولیک الفرج



برچسب ها :
درد و دل با امام زمان (ع) , 

موضوع :
مهدویت ,  دل نوشته , 

چرا با توجه به وجود احادیثی از رسول خدا(ص) مبنی بر باطل کردن روزه با گناه غیبت، این گناه از مبطلات روزه در کتاب‌های احکام آورده نمی‌شود؟

1. همان طور که کارهای نیک و اعمال صالح انسان دارای درجات متفاوتی از ارزش و ثواب هستند، گناهان انسان نیز از نظر فساد و عقوبت در یک سطح نیستند. این‌گونه احادیث، بیانگر بزرگی گناه غیبت و شدت فساد آن است؛ زیرا غیبت با بزرگ‌ترین سرمایه مردم یعنی با آبروی آنان سرو کار دارد. از این‌رو، اسلام عزیز آن را مذموم شمرده و با تعبیرات بسیار شدید از آن یاد کرده تا همگان را متوجه مضرات و آثار سوء آن کرده و از ارتکاب چنین گناهی باز دارد.[1]

2. از روایات ائمه معصومین(ع)، این‌گونه بر می‌آید که روزه‌داری؛ دارای مراتبی است و مرتبه ظاهری آن، همان است‌که در منابع فقهی به آن اشاره شده و برای آن شرایط و مبطلاتی ذکر نموده‌اند، اما مرتبه‌ی بالاتر و باطنی روزه، آن است که شخص روزه‌دار، تمام اعضای بدن او روزه باشد؛ یعنی بتواند چشم، گوش، زبان و سایر اعضایش را از حرام دور نگه دارد.[2] باید توجه داشت که چنین روزه‌ای است که مورد قبول حق تعالی قرار می‌گیرد و آن آثار کامل خود را به همراه خواهد داشت.

البته در مرحله‌ی نخست، هر مکلفی مأمور به انجام واجبات -به همان شکلی که در منابع فقهی بیان شده است- می‌باشد، چرا‌که ترک واجب، به بهانه‌ی عدم قبولی آن، خودش جُرم بوده و دارای عقوبت الاهی است.          

در نتیجه، روزه با ترک سایر واجبات یا همراه با انجام محرمات و گناهانی همچون «غیبت»، نتیجه مطلوب خود را نخواهد داشت، اما از آن‌جا که هر کدام از این اعمال دارای حکمی مستقل هستند که به تنهایی نیز آثار و نتایجی دارند، غیبت کردن، موجب بطلان روزه نخواهد شد، بلکه از ارزش و اثر واقعی آن می‌کاهد.[3]

[1]. برگرفته از نمایه «غیبت و اهمیت توبه از آن»، سؤال 4166.
[2]. ر.ک: ابن حیون، نعمان بن محمد مغربى‏، دعائم الإسلام، محقق، فیضى، آصف‏، ج ‏1،ص 268، مؤسسة آل البیت علیهم السلام،‏ قم، چاپ دوم، 1385ق‏.
[3]. ر.ک: نمایه «مبطلات روزه»، سؤال 5859.
منبع:islamquest.net
سایت بیتوته



برچسب ها :
غیبت ,  غیبت و مبطلات روزه , 

موضوع :
رمضان , 
2- امام صادق علیه السّلام فرمود: شیعه على كسى است كه شكم و دامن خود را حفظ نماید، و سخت كوش باشد، و كارش براى خالقش باشد، و امید ثواب از او داشته باشد، و از كیفر او بترسد، هر گاه چنین كسانى را دیدى آنها شیعه جعفر هستند.

  3- حضرت موسى بن جعفر علیه السّلام فرمود: نیكى و احسان كامل نمی ‏گردد مگر بواسطه سه خصلت: شتاب در انجام كار نیك، پنهان نمودن و كوچك شمردن آن، زیرا اگر آن را با شتاب انجام دادى گوارا و دلچسب نمودى، و اگر آن را كوچك شمرى بزرگش كردى، و اگر آن را پنهان نمودى كاملش گردانده ‏اى.

  4- امام صادق علیه السّلام فرمود: خداوند در زمین بندگانى دارد كه در بر آوردن حوایج مردم می كوشند، ایشان در روز قیامت در امان و آسایشند.

  5- و فرمود: چه نیكوست سكوتى كه از شخص متمكن از سخن صادر شود، و به همراه زیاد گویى لغزشهایى است كه موجب سقوط مى‏شود.

6- امام صادق علیه السّلام فرمود: خداوند متعال بندگانى دارد كه از خوف الهى قلبهایشان شكسته، و آنان را از سخن گفتن باز داشته، در حالى كه آنها دانشمندانى خوش سخن و عقلایى كامل العقل هستند، و به وسیله اعمال نیك خود بسوى خدا از یك دیگر پیشى می ‏گیرند، عملشان را زیاد نمی ‏دانند، و به كم راضى نمی ‏شوند، خودشان را شرور می دانند در حالى كه آنها با هوشانى نیكوكارند.

 7- امام صادق علیه السّلام مى‏فرماید: كسى كه مؤمن را به خاطر تنگدستیش كوچك شمارد خداوند او را كوچك می ‏كند، و در همین حالت حقارت می ‏ماند تا اینكه از كرده‏ اش توبه كند.
و فرمود: مؤمنین در روز قیامت به همتاهاى خود فخر فروشى می‏كنند.


محافظت بر وقت نمازها ، حفظ اسرار بذل اموال و مواسات با برادران دینی، عبادت و شب زنده‏ داری و روزه فراوان ،گریه و زاری بسیار در برابر خداوند، دوری از شهوات و پرخوری اطاعت و پیروی كامل از ائمه (ع) و اوامر آنها صفات شیعه هستند که در روایات به آنها اشاره شده است.

امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
(لیس من شیعتنا من قال بِلسانه و خالَفنا فی اَعْمالِنا وآثارِنا ولکن شیعتنا من وافقا بلسانه و قلبه...) از شیعیان ما نیست کسانی که به زبان بگویند شیعه هستیم ولی با اعمال و رفتار ما مخالف باشند، شیعه آن است که با زبان دل با ما همراهی کند، و در عمل بدنبال رفتار و کردار ما باشند، اینها (حقیقتاً) شیعه اند.

و فرمود شیعیان سه قسمند:

عده ای از نام آن استفاده می کنند،

و عده ای با خوبیهای ما خود را زیبا جلوه می دهند،
و عده ای دیگر از ما و با ما هستند با امنیت ما درمان و با خوف ما هراسان می باشند و آنچه گفته شده، از بین نمی برند و ضایع نمی کنند.


طبرسى، على بن حسن - محمدى، عبد الله و هوشمند، مهدى، مشكاة الأنوار / ترجمه هوشمند و محمدى، 1جلد، دار الثقلین - قم، چاپ: اول، 1379ش.
علیرضا جباری، الحکم الزاهرة (قم، مؤسسة النشر الاسلامی، اول، 1363 ش)
ج 1، ص 239، روایت 1281 .
ج 1، ص 238، روایت 1279 .

منبع پست : انجمن رهروان ولایت



موضوع :
قرآن و احادیث , 

» آیا امام زمان داراى زن و فرزند مى باشند؟ ایشان چگونه وفات مى یابند؟


 

در مورد مسأله زن و فرزند آن حضرت كه با توجه به منابعى كه در اختیار ما هست - كه یا اشكال سندى دارند یا از لحاظ محتوا داراى ابهام اند - نمى توان نظر قاطعى را ارائه كرد. دراین جا سه احتمال مطرح شده است:
      

 1. اساساً حضرت مهدى(عج) ازدواج نكرده است.


       2. ازدواج انجام گرفته، ولى اولاد ندارد.


       3. ازدواج كرده و داراى فرزندانى نیز هست.


      لازمه پذیرش احتمال اول، آن است كه امام معصوم یكى از سنت هاى مهم اسلامى را ترك كرده باشد كه این، با شأن امام سازگارى ندارد. اما م
ى توان گفت چون مسأله غیبت مهم تر از ازدواج است، مى توان براى مصلحت بالاتر، مسأله مهم را ترك كرد و اهم را انجام داد.


       اما احتمال دوم، اشكالش آن است كه عمر همسر حضرت نیز مانند عمر خود حضرت طولانى است كه بر این امر دلیلى نداریم یا این كه بگوییم مدتى با حضرت زندگى كرده و از دنیا رفته است. در این صورت حضرت به سنت حسنه ازدواج عمل كرده و پس از آن بدون زن و فرزند زندگى را ادامه داده است.


       اما بر احتمال سوم دلیل محكمى نداریم. علاوه بر آن كه اگر حضرت داراى اولاد مى بود، بالاخره آنها داراى اولاد واعقابى بودند و روزى به دنبال اصل خویش مى افتادند و همین كنجكاوى و جست و جو، موجب مى گردد كه مكان و منزل حضرت مشخص گردد كه این با راز و فلسفه غیبت سازگارى ندارد.


       اما اگر شنیده اید كه در پاره اى روایات یا برخى از دعاها، كلماتى وجود دارد كه دلالت بر وجود اولاد براى آن حضرت مى كند، باید بگوییم در نقل خود آن واژه ها میان اندیشمندان اختلاف است؛ مثلاً در قسمتى از دعایى كه امام رضا(ع) امر فرموده در عصر غیبت براى حضرت ولى عصر(عج) خوانده شود، چنین آمده است: اللهم صل على ولاة عهده والائمة من ولده ؛ «خدایا درود و سلام فرست بر اولیاى عهد او و پیشوایان از اولادش» ولى در متن دیگرى آمده:اللهم صل على ولاة عهده والائمة من بعده . در این متن واژه «اولاد» ندارد؛ بلكه پیشوایان پس از او روایت شده است.


       به هر حال، این مسأله اختلافى است؛ چه این كه در پاره اى از دعاهاى دیگر واژه «من وُلده» وارد شده است كه اختلافى در آن مطرح نشده است. مثل آخرین عبارت از صلواتى كه از ناحیه مقدسه صادر شده است؛ یا دعایى كه به هنگام وداع سرداب مقدس وارد شده كه عبارت «والائمة مِنْ وُلْدِهِ» دارد. احتمال دیگر این است كه فرزندان پس از ظهور و ازدواج آن حضرت به دنیا بیایند و این واژه دلالت بر فرزندان زمان ظهور كند، نه زمان غیبت. بنابراین از این راه نمى توان زن و اولادى براى حضرت مهدى(عج) ثابت كرد.


       اما درمورد چگونگى وفات آن حضرت نیز اختلاف هست. از برخى روایات استفاده مى شود كه ایشان به مرگ طبیعى از دنیا خواهند رفت و بعضى از احادیث مى گویند كه وفات آن حضرت، طبیعى نخواهد بود و به دست جنایتكارانى با مشخصاتى مذكور در روایات، به شهادت خواهند رسید.


       البته اگر نظر برخى از علماى بزرگ (مانند شیخ صدوق) را بپذیریم كه «هر یك از ائمه مسموم یا مقتول خواهند شد»؛ باید بگوییم امام زمان(عج) نیز به شهادت خواهند رسید. اما اگر بر طبق نظر عده اى دیگر از علما (همچون شیخ مفید)، كلّیت این روایت را براى همه ائمه قائل نباشیم؛ حداقل باید بگوییم كه چگونگى وفات آن عزیز روشن نیست.


       با توجه به این دو دیدگاه، به نظر مى رسد كه طرح خصوصیات قاتل آن حضرت فایده چندانى ندارد. نکته آخر اینکه دانستن اینکه امام فرزند دارند یا نه, وظیفه ما نیست, بلکه وظیفه و تکلیف ما شناخت امام به مقام امامت است.


  منبع : مراکز پاسخ گوی سوالات دینی

نرم افزار شوق انتظار  







موضوع :
مهدویت , 
روزه از نظر بهداشت جسم و سلامت ‏بدن و ابعاد دیگر داراى فواید فراوانى است، روزه در سلامت معده و پاكسازى آن از انواع غذاها كه موجب انواع بیمارى ‏هاست اثرات فوق العاده‏اى دارد.
مركز بیماریها معده است.

پیامبر خدا فرمود: «المعدة بیت كل داء، و الحمئة راس كل دواء» (1)
معده مركز و خانه هر دردى است، و پرهیز و اجتناب (از غذاهاى نامناسب و زیاد خورى) اساس و راس هرداروى شفابخش است.

پیامبر عظیم الشان اسلام در یك بیانیه كوتاه، اثرات و فوائد سه چیز را به این شرح بیان مى‏فرماید: «اغزوا تغنموا، و صوموا تصحوا، و سافروا تستغنوا» اول، جنگ و جهاد كنید تا مستغنى شوید، كه غنائم جنگى باعث استغنا مى‏باشد، دوم، روزه بگیرید تا صحت و سلامتى خویش را تضمین كنید، سوم، سفر كنید تا مالدار شوید، زیرا مسافرت و حمل كالاى تجارتى از شهرى به شهر دیگر یا از كشورى به كشور دیگر باعث رفع نیازمندى‏هاى جامعه و عمران كشورها مى‏گردد، در این سه جمله پیامبر(صلى الله علیه و آله) سه باب از درهاى علم: جهاد (كه خود باعث تمكن و امكانات مالى مى‏شود)، بهداشت جسم و اقتصاد جامعه را بر روى ما مى‏گشاید.


روزه براى آزمایش اخلاص مردم است

خداوند روزه را براى آزمایش اخلاص مردم واجب فرموده است، كه روزه در اخلاص عمل بسیار مؤثر است، یعنى كسى كه روزه مى‏گیرد و تمامى روز را با همه امكان بخوردنیها و آشامیدنى‏هایى كه در اختیار دارد، در عین حال امساك مى‏نماید، جز اخلاص به پیشگاه حضرت حق مفهومى دیگر ندارد، و در قسمتى از نهج البلاغه مى‏فرماید: «و صوم شهر رمضان فانه جنة من العقاب‏» (2) و یكى از دلائل وجوب روزه این است كه روزه ماه رمضان سپر است از عقاب الهى، یعنى روزه موجب غفران و آمرزش گناهان و معاصى انسان است، كه به وسیله روزه نجات از آتش جهنم و عقوبت پروردگار به دست می ‏آید.


فوائد كم خورى از نظر بهداشت و تندرستى جسم و روح، درست است كه آدمى تاب گرسنگى زیاد را ندارد، و اسلام هم نخواسته است كه انسان خود را در زحمت تحمل گرسنگى زیاد قرار دهد، بلكه در بعضى روایات رسیده است: «اللهم اعوذبك من الجوع‏» (3) خدایا از گرسنگى به تو پناه مى‏برم، ولى در عین حال باید متوجه بود، كه مقدارى از گرسنگى براى انسان لازم است! و فوائد بسیارى در بردارد، و بر عكس پورخورى و سیر بیمارى زیادى به همراه مى‏آورد.
از نظر بهداشت و تندرستى، باید غذا كمتر مصرف شود، و هنوز اشتهاء تمام نشده، دست از غذا خوردن بكشد، به تجربه ثابت‏شده است. افرادى كه كم مى‏خورند، از كسانى كه همیشه سیر مى‏خورند سالم‏تر مى‏باشند، و تن درست‏ترند.
ابعادى در فلسفه روزه از بیان امام صادق(ع)

هشام بن حكم از رئیس مذهب تشیع حضرت جعفر بن محمد (علیهما السلام) مى‏پرسد از علت و فلسفه روزه، امام مى‏فرماید: «انما فرض الله الصیام لیستوى به الغنى و القیر و ذلك ان الغنى لم یكن لیجد مس الجوع، فیرحم الفقیر، لان الغنى كلما اراد شیئا قدر علیه، فاراد الله تعالى ان یسوى بین خلقه، و ان یذیق الغنى مس الجوع و الالم لیرق على الضعیف و یرحم الجائع‏» (4)
حضرت صادق(علیه السلام): براستى خداوند روزه را واجب كرد، تا به وسیله او بین اغنیاء و فقراء مساوات و برابرى به وجود آید، و این براى آن است كه ثروتمندانى كه هرگز درد گرسنگى را احساس نكرده‏اند، به فقراء ترحم نمایند، زیرا اغنیاء هرگاه (خوردنى و آشامیدنى را) اراده نمودند (و هوس هر نوع ماكولات و مشروبات كردند) برایشان میسر است، پس خداوند متعال «روزه را واجب نموده‏» كه تا بین بندگانش از فقیر و غنى، برابرى به وجود آورد، و اینكه سرمایه داران مسلمان الم جوع و گرسنگى را لمس نمایند، تا بر ضعفاء رقت آوردند، و بر گرسنگان عالم ترحم نمایند، (و این تنها شعار اسلام است، آرى تنها مكتبى كه به حال گرسنگان عالم ترحم نمایند، (و این تنها شعار اسلام است، آرى تنها مكتبى كه به حال گرسنگان و محرومان می ‏اندیشد اسلام است.




(1)اركان الاسلام، ص 108 این عبارت حدیثى است كه از پیامبر اسلام در بحار الانوار، ج 14 روایت‏شده است، لكن این كتاب بحارث بن كلده نسبت داده است.
(2)نهج البلاغه، چاپ صبحى صالح، ص 163.
(3) از حكمت 244 نهج البلاغه فیض الاسلام.
(4)مجمع البحرین، ماده جوع.

منبع : انجمن گفتگوی دینی



موضوع :
قرآن و احادیث ,  رمضان , 
رجب گذشت و شعبان اومد ... شعبان هم چه زود بار سفر رو داره می بنده ..!
انگار همین دیروز بود که تو کوچه ها و خیابون ها جشن نیمه شعبان بود ...
بله شعبان با همه خیر و برکاتش داره جاشو به ماه مبارک رمضان میده... چه زود ...!
داریم وارد ماه مهمانی خدا میشیم .. همه دعوتیم... این ضیافت سفره ایه که برای همه ما پهن شده
اما بعضی ها بهره بیشتری می برن.

دوباره دعای سحر و   « اللهم انی اسئلک من بهائک ...»
لحظه های افطار و «ربنا»
بله این صدای پای رمضان است که می شنویم
امیدوارم که همه بتونیم توی این ماه پربرکت بهره خوبی ببریم انشالله ...
مارو از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید
التماس دعا






موضوع :
رمضان ,  دل نوشته , 

در کتاب دینی کلاس دبستان سال 68 نوشته شده بود که اگر اسم امام مهدی(عج) را که محمد است کامل بگویند محمد باید کفاره بدهند ولیکن می بینیم در دعای توسل خواجه نصیر در کتاب گنج العرش اسم ایشان را نوشته اند آیا این مطلب بالا حقیقت دارد. اگر دارد مقدار کفاره ای که بایدپرداخت شود چقدر است؟


  » از مجموع روایاتى كه در رابطه با حرمت، بردن نام حضرت مهدى(ع) از معصومین(ع) نقل شده استفاده مى‏ شود كه نهى از ذكر نام آن حضرت و تأكیدى كه در این مورد شده است مربوط به همان زمان غیبت صغرى و ایام بعد از ولادت امام تا آغاز غیبت كبرى بوده كه هم امام حسن عسكرى(ع) و هم خود آن حضرت سعى بلیغ داشتند كه حتى شیعیان نیز از ولادت و محل و چگونگى زندگى حضرت مطلع نگردند. زیرا مى‏دانستند خلیفه وقت كاملاً مراقب است كه امام دوازدهم شیعیان بوجود نیاید، مبادا حكومت‏هاى جابر را سرنگون كند و بساط عدل را در جهان بگستراند. اما در دوران بعد مانند عصر ما، هیچگونه حكمتى در منع از ذكر نام آن حضرت به نظر نمى‏رسد، (كتاب مهدى موعود، ص 236).
      در سؤالى كه در این رابطه از بعضى فقهاء موجود شده است فرموده‏اند: ظاهرا حكم (حرمت) مخصوص زمان تقیّه بوده است و احتیاط در زمان حاضر این است كه با القاب نام آن حضرت برده شود.
      در زمان حاضر بردن نام مخصوص آن حضرت كراهت دارد(طبق سؤال از دفتر آیت ‏الله بهجت)
      البته بنا بر نظر برخی محققان مانند آیت الله معرفت اسمی که ذکر آن ممنوع شد

(-ا ح م د -) است زیرا در انجیل بشارت به بعثت پیامبری احمد شده است و لذا اگر شیعیان این وصف حضرت حجت(عج) را به کار ببرند چه بسا دست آویز مسیحیان شود که پیامبر آخر الزمان هنوز مبعوث نشده است.
      لذا در روایات متعددى بردن نام شخص ایشان منع گردیده و از همین رو سنت بر این است كه آن را به صورت مقطع (م ح م د) ادا مى كنند. دلیل این منع آن است كه نام امام زمان(عج) هم نام پیامبر(ص) است و اگر نام امام زمان(عج) برده شود دستاویزى براى مسیحیان خواهدشد كه پیامبر موعود در انجیل هنوز ظهور نكرده است و باقى ماندن بر شریعت مسیح را براى خود توجیه می ‏كنند.در مورد کفاره مطلبی دریافت نشد.


منبع سوال و جواب : گفتگوی دینی و سایر مراکز

نرم افزار شوق انتظار





موضوع :
مهدویت , 



آخرین منجی ، نرم افزار جامع وی‍ژه امام زمان(ع) تولیـــد اسک دین

حاوی بیش از 60 مقاله در مورد تولد ،زندگینامه ، غیبت ، ظهور و مسائل بعد از ظهور امام زمان(عج)
حدود 30 پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان و شبهات مطرح شده
مناظرات و سوالات پیرامون امام زمان(عج) و مهدویت در انجمن گفتگوی دینی
مقالات مهدی شناسی و نحوه برگزاری جشنهای شعبانیه
پیامك و اشعار مهدوی
نوای صوتی و تصویری انتظار شامل مولودی ،كلیپهای زیبا و ناله های فراق
70 حكایت خواندنی از تشرفات و توسلات و ره یافتگان به ساحت مقدس امام زمان(عج)
معرفی سایتهای مهدوی با اینترانت رایگان
معرفی و دانلود كتابهای مهدویت
13 نرم افزار تلفن همراه پیرامون امام عصر(عج) و ...


   دانلود :   akharin-monji.zip


  منبع  و تولید نرم افزار :   اسک دین      www.askdin.com




برچسب ها :
نرم افزار مهدوی ,  نرم افزار مذهبی , 

موضوع :
مهدویت ,  دانلود نرم افزار , 
وقتی عازم سفر می شوم ... به اندازه ی طول جاده برای دیدن حرم شما  انتظار می کشم.
می آیم ، می آیم تا دعای حاجتمندان را به بارگاهت برسانم. می آیم تا دستانم ضریح مطهرت را لمس کند...
می آیم تا حرف های دلم ، دل تنگی هایم را برایت بگویم.
گرچه رسیدن دست من به ضریح سخت است اما خیره شدن به آن برایم کافی است.

میشنوی امام غریب من صدای حاجت های مردم را ...؟


_یا
علی بن موسی الرضا المرتضی ادرکنا
_آقا ما حاجت د
اریم
_خودت برامون دعا کن
_آقا مریض داریم ....
آری به شما متوسل اند . برای آمدن قائم ما
حضرت مهدی (ع)  دعا کنید که میدانم ذکر شماست.
برای من و همه مسلمانان نیز دعاکنید .
گرچه مدتی است به شما سر نزده ام ..... دعا کنید زودتر بیایم نه من بلکه همه آنان که آرزوی دیدار حرم شما را دارند...
.
.
.
صل الله علیک یا علی بن موسی الرضاالمرتضی










موضوع :
نجوا و مناجات ,  دل نوشته , 




«نمی آیی، نمی آیی» و این تكرار خواهد شد


دلم با هر هجای واژه اش آوار خواهد شد


تمام سهم من از زندگی تـنـها تویـی اما


زمانی می رسد این سهم هم انكار خواهدشد


شبیه  آرزو  هستی همیشه دوری از دستم


نمی دانم چه روزی فرصت دیدار خواهد شد


اگر بنویسم از عشقم ،اگر بگذارد این اشكم


اگر لب و اكـنم حرف دلم طومار خواهد شد


نفس رفت و نفس آمد همان تصویر هر روزم


بـگو تا كی بدون تو  نفس تكرار خواهد شد


سروده «فاطمه زاهد مقدم»

 از وبلاگ سجاده احساس




موضوع :
مهدویت ,